Nacho Coste
Founder
& main driver
Awarded with 5 lions at Cannes Lions 2016, a Grand Clio and 3 golds at Clio Awards, One Show, US Effie Awards, Argentine Creative Circle, among others, Nacho was one of the most awarded argentine creatives in 2016. In 2017 he founded COMBI, from Buenos Aires to the world.
He studied advertising at Universidad del Salvador and copywriting & art direction at Escuela Superior de Creativos Argentinos.
In 2000, he started his career as digital creative at Latinvía. In 2004 he joined the startup creative agency Kepel & Mata. From junior to Creative Director, he left the agency in 2009 to lead a team at McCann Erickson Buenos Aires.
In 2013 he joined the WPP digital agency Crossmedia (later VML/Y&R) as Executive Creative Director at the Buenos Aires office. Multi-awarded and named #7 digital Agency of the Year in Argentina in his first year.
In 2014 he was promoted to Chief Creative Officer at VML Mexico and VML Buenos Aires, obtaining in 2015 the first national, regional and international awards in the history of both offices, including a Cannes lion and also the first lion of the VML network in Latin America.
Since 2015 he became part of the VML Global Creative Team and started working on different global projects for brands like: Gatorade, Colgate and The International Olympic Committee. Back to his country he joined DAVID Buenos Aires as Creative Director. In 2016 DAVID was named TOP5 Cannes Lions Agency of the Year and TOP1 Argentine Creative Agency of the year.
Throughout his career he´s been lucky to work with clients such us: Google, Coca-Cola, Gatorade, Budweiser, Burger King, Mondelez, Unilever, MasterCard, CityBank, Shell, General Motors, Volkswagen and has been awarded at the most prestigious shows like: Cannes Lions, Effie Awards, Clio Awards, One Show, Adweek Isaak Awards, Ojo de Iberoamérica, FIAP, Wave, Argentine Creative Circle, Golden Circle (México) including the Guinnes World Record in 2011.
-----
Premiado con 5 leones en el festival de Cannes Lions y un Grand Prix y 3 oros en los Clio Awards, One Show, US Effie, entre otros; Nacho fue uno de los creativos argentinos más premiados en 2016. En 2017, crea COMBI, desde Buenos Aires para el mundo.
Estudió la licenciatura en Publicidad en la Universidad del Salvador y Redacción + Dirección de Arte en la Escuela Superior de Creativos Argentinos. En 2000, comenzó su carrera como creativo digital en Latinvia y en 2004 se unió al startup de Kepel & Mata, una de las agencias más creativas del momento en Buenos Aires. De junior a Director Creativo, dejó su cargo en 2009 para sumarse como Director Creativo en McCann Erickson Buenos Aires. Un año más tarde creó una de las campañas más memorables en Argentina para el Hospital Garrahan. En 2011 esa campaña obtuvo un Guinness World Record y un Effie de Oro debido a sus resultados y eficacia.
En 2013 fue invitado a formar parte de la transformación creativa de Crossmedia, la agencia digital del grupo Y&R, como Director General Creativo (ECD) en su oficina de Buenos Aires, (más tarde VML, AdAge Agency A-List). Multi-galardonada y TOP 7 en el Ranking del Círculo de Creativos Argentinos de agencias digitales en su primer año.
En 2014 fue promovido a Chief Creative Officer de las oficinas de VML México y VML Buenos Aires, obteniendo en 2015 los primeros premios nacionales, regionales e internacionales en la historia de ambas oficinas, incluyendo un León en Cannes y también el primer león de la red VML en Latinoamérica. Desde 2015 formó parte del equipo creativo global de VML, participando de proyectos globales para marcas como: Gatorade, Colgate y el Comité Olímpico Internacional.
De regreso a su país se unió como Director Creativo a la agencia DAVID Buenos Aires, nombrada #5 Agency of the Year en el Ranking del festival de Cannes 2016 y Agencia Creativa #1 de la Argentina según el Ranking del Círculo de Creativos Argentinos a fines de 2016 y 2017.
Durante su carrera ha tenido la suerte de trabajar para clientes como Google, Coca-Cola, Gatorade, Budweiser, Burger King, Mondelez, Unilever, MasterCard, CityBank, Shell, General Motors, Volkswagen y ha sido galardonado en los más prestigiosos shows como : Cannes Lions, Effie Awards, Clio Awards, One Show, Adweek Isaak Awards, Ojo de Iberoamérica, FIAP, Wave, Círculo Creativo Argentino, Círculo Dorado (México) incluyendo el Récord Mundial Guinness.